Tania strona WWW – czy może być dobra? Nie sztuką jest jednak zapłacić dużo. Sztuką jest znaleźć rozwiązanie, które będzie odpowiednio dopasowane do potrzeb i możliwości firmy. Podczas wielu lat pracy w branży, niejednokrotnie spotkaliśmy się z klientami, którzy zwrócili się do nas o pomoc po tym, jak dostarczone im przez inne firmy rozwiązania okazały się niesatysfakcjonujące lub niedziałające poprawnie. Takie sytuacje są oczywiście niekorzystne dla klienta, ponieważ wiążą się z dużymi, niepotrzebnymi kosztami, stresem oraz stratą czasu. Postaramy się doradzić, jak uniknąć typowych błędów podczas zamawiania wykonania strony internetowej oraz jak zmniejszyć koszt stworzenia strony internetowej lub sklepu internetowego.
Spis treści
1. Oszczędzaj ostrożnie, bo tania strona WWW, to często droga strona WWW
Pozwolimy sobie zażartować, że najdroższa strona to ta, którą trzeba wykonywać kilka razy. Najdroższy sklep internetowy to ten, w którym klienci nie chcą robić zakupów. Najdroższe SEO to to, które nie działa, i tak dalej. Klienci często decydują się na wybranie najtańszego rozwiązania lub najtańszej z przedstawionych im ofert. Jest to zrozumiałe, ponieważ dla osób nieobecnych w niuansach tworzenia stron sklepów internetowych, wszystkie oferty na taką usługę mogą wyglądać podobnie i różnić się jedynie ceną. Przed podjęciem decyzji warto jednak zapoznać się z różnymi czynnikami, jakie wpływają na cenę strony internetowej. Przegląd cen różnych rodzajów stron internetowych możesz przeczytać w naszym poście na ten temat. Tania strona WWW to skuteczna strona WWW.
Pamiętaj, że strona może być różnej jakości, a jednym z jej problemów może być słaba wydajność. Jest to element, na który szczególnie mocno zwraca uwagę Google i bierze go pod uwagę przy ustalaniu kolejności w wynikach wyszukiwania.
Koniecznie przeczytaj: Czy prędkość strony internetowej ma znaczenie? Poznaj korzyści szybkiej strony, a także: INP co to jest i czy wpłynie na SEO w 2024 roku?
2. Nie daj się naciągnąć na drogi hosting
Wybór odpowiedniego hostingu jest krokiem, który może nastręczać trudności nawet osobom obeznanym w temacie. Spotkaliśmy się z sytuacjami, w których klient posiadający prostą stronę wizytówkową, wykonaną przed laty przez jakąś agencję lub nawet własnoręcznie, utrzymywał ją na bardzo drogim hostingu, który mógł kosztować go nawet 600 zł rocznie lub więcej. Tym sposobem, mimo posiadania taniej strony internetowej, klient płaci dużo, tyle że koszt ten jest rozłożony na lata. Firmy hostingowe często stosują praktyki, w których proponują usługę w bardzo niskiej cenie za pierwszy rok i jedynie w nieczytelny sposób informują klienta o tym, ile będzie ona kosztowała w kolejnych latach.
Dodatkowo, podczas procesu zakupowego popularne firmy hostingowe oferują różne dodatkowe usługi, oczywiście dodatkowo płatne, które przedstawiają klientom jako „niezbędne”, a które często tak naprawdę nie są im wcale potrzebne. Dlatego też, jeśli nie mamy przynajmniej podstawowej wiedzy w tym temacie, warto zasięgnąć rady agencji wykonującej nam stronę lub sklep internetowy, lub kogokolwiek, kto zajmował się już doborem hostingu. W Webnis oferujemy naszym klientom własny hosting w korzystnej cenie i doradzamy, jak wybrać pakiet odpowiedni dla ich potrzeb. Dodatkowo, do wykonywanych przez nas stron dołączamy rok hostingu gratis.
3. Patrz do przodu
Jeszcze przed stworzeniem strony zastanów się, jakie masz plany na jej przyszły rozwój. Przed dokonaniem wyboru koniecznie sprawdź jakie są rodzaje stron internetowych. Czy zamierzasz w przyszłości dodać do niej bloga? Sklep internetowy? A może zamierzasz kierować na nią klientów za pośrednictwem kampanii reklamowych lub planujesz działać aktywnie nad jej pozycjonowaniem (jeśli nie jesteś pewien, zapoznaj się z naszym postem na ten temat)? Znając te informacje, agencja tworząca stronę będzie mogła przygotować dla ciebie optymalne rozwiązanie. Tania strona WWW, to często taka strona, która nie tyle jest tania w zbudowaniu, co tania w utrzymaniu i rozbudowie.
Zobacz także: Jak strona internetowa pomaga w prowadzeniu firmy?
4. Zadbaj o SEO już od początku
Upewnij się, że agencja, która wykonuje dla ciebie stronę lub sklep internetowy, ma świadomość dobrych praktyk w dziedzinie SEO i stosuje się do nich. Tanie strony internetowe lub takie, które klienci tworzą samodzielnie, często osiągają bardzo słabe pozycje w wynikach wyszukiwania Google i innych wyszukiwarek. Zdarza się, że klienci popełniają takie błędy, jak umieszczanie kluczowych tekstów w formie grafik, niestosowanie poprawnej hierarchii nagłówków czy obciążanie strony niezoptymalizowanymi grafikami i innymi mediami. Dodatkowo, większość popularnych wizualnych kreatorów stron internetowych generuje kod HTML, który jest niesemantyczny, czyli nie jest poprawnie rozumiany przez wyszukiwarki, oraz jest przesadnie rozbudowany i przez to obciąża stronę.
W Webnis, tworząc nasze strony, zawsze mamy na uwadze najnowsze trendy oraz dobre praktyki tworzenia stron, a klientom oferujemy również niedrogi pakiet optymalizacji SEO, który niskim kosztem może wznieść ich stronę na kolejne poziomy w wynikach wyszukiwania.
5. Wymagaj, ale dobrze to przemyśl
To zrozumiałe, że nie wszystko da się przewidzieć z góry. Często wizja klienta krystalizuje się w pełni dopiero w trakcie realizowania projektu. Warto jednak przemyśleć jak najwięcej jeszcze przed rozpoczęciem prac nad stroną, ponieważ zmiana wymagań jest tym kosztowniejsza, im na późniejszym etapie projektu następuje. Czasem może się wydawać, że agencja zajmująca się tworzeniem strony lub sklepu internetowego zadaje ci dużo trudnych pytań. Robi to jednak po to, aby uniknąć wdrażania rozwiązań, które później będą musiały być wycofane lub drastycznie zmienione.
Jeśli szukasz taniej strony WWW, to wiedz, że dobre przygotowanie wymagań i specyfikacji oraz uzgodnienie ich z agencją pozwoli obniżyć do minimum koszt stworzenia strony internetowej i znaleźć najtańsze rozwiązanie (przykładowo – czas możesz wcale nie potrzebować nowej strony głównej, a jedynie nowy landing page, dedykowany pod konkretną ofertę).
Przeczytaj także: Skuteczny landing page: 22 cechy do poprawy konwersji na twojej stronie WWW
6. Nie daj się naciągnąć
Kiedy otrzymasz od agencji wycenę strony lub sklepu internetowego, upewnij się, że agencja jest w stanie przedstawić ci, z czego ta wycena wynika. Jeśli chcesz wiedzieć, jakie czynniki wpływają na koszt strony internetowej, zapoznaj się z naszym postem na ten temat. Nie pozwól naciągnąć się na rozwiązanie, w którym firma, nie informując cię o tym, opiera stronę na gotowym szablonie, gdzie jej praca ogranicza się praktycznie do jego instalacji, a od ciebie żąda wielu tysięcy złotych za swoją pracę. W Webnis tworzymy strony niemal wyłącznie na dedykowanych projektach graficznych, a nasi programiści piszą ich kod od podstaw. Wyjątki od tej reguły robimy jedynie na życzenie klienta.
7. Upewnij się, że wycena nie została postawiona w ciemno
Jeśli agencja przedstawiła ci ostateczną wycenę strony internetowej lub sklepu internetowego szybko i bez pytania cię o twoje konkretne wymagania, to może to oznaczać, że ma bardzo duży, „bezpieczny” narzut lub po prostu nie zastanowiła się, czy będzie w stanie spełnić wszystkie twoje wymagania. Tworzenie strony lub sklepu internetowego to stosunkowo długi proces (od kilku tygodni do kilku miesięcy), i kluczowa jest w nim komunikacja. Możliwe, że możesz otrzymać tanią stronę internetową – ale czy na pewno ją chcesz? Upewnij się, że zarówno ty, jak i agencja dobrze rozumiecie swoje wzajemne oczekiwania. Na naszej stronie znajdziesz wizualizację procesu współpracy z klientem, który opracowaliśmy w Webnis.
8. Uważaj na cudowne oferty i okazje
Nasi “studenci” nie zrobią strony za darmo 😉 Bądź ostrożny wobec ofert wykonania strony internetowej bardzo tanio lub nawet za darmo. Takie oferty tylko na pozór brzmią dobrze. W najlepszym przypadku możesz znaleźć się w sytuacji, w której otrzymasz niesatysfakcjonujący produkt lub będziesz długo czekać na jego dostarczenie. W gorszych przypadkach, firma oferująca tego typu usługi może skłonić cię do podpisania umowy, w której zobowiążesz się do wykupu różnych dodatkowych usług, takich jak hosting, często po nieuzasadnienie wysokich cenach. W przypadku takich nieuczciwych praktyk, tania strona WWW może okazać się generatorem niepotrzebnych wydatków.
9. Satysfakcja powinna być gwarantowana!
Pewne błędy, które mogły zostać popełnione podczas wdrożenia, dają o sobie znać dopiero wtedy, kiedy strona zaczyna być używana przez dużą liczbę osób. Upewnij się, że agencja, która wykonuje dla ciebie stronę internetową, nie zostawi cię na lodzie po ukończeniu projektu. W Webnis oferujemy klientom gwarancję, w ramach której w pierwszych miesiącach po ukończeniu projektu wprowadzamy za darmo ewentualne poprawki wynikające z naszych błędów. Uważamy, że takie podejście powinno być standardem w branży.
10. Strona gotowa – a co potem?
Strony internetowe, zwłaszcza bardziej rozbudowane, wymagają regularnych prac utrzymaniowych. Do takich prac należą między innymi: aktualizacje WordPressa, aktualizacje wtyczek oraz aktualizacje wersji PHP na serwerze. Dobrze, jeśli ta sama agencja, która tworzyła dla ciebie stronę lub sklep, może zapewnić także usługi utrzymaniowe i wsparcie w dalszej eksploatacji twojej witryny. W Webnis oferujemy naszym klientom atrakcyjny pakiet opieki (o opiece nad stroną WordPress dowiesz się bardzo wiele z naszego posta na ten temat), który obejmuje także usługę tworzenia regularnych kopii zapasowych. Skontaktuj się z nami, aby otrzymać ofertę dostosowaną do twoich potrzeb.
Zastanawiasz się nad założeniem sklepu online? Przeczytaj wpis o sklepie internetowym na WooCommerce w 2023 roku
Skoro wiesz już to wszystko…
Tworzenie strony internetowej lub sklepu internetowego na ogół nie jest tanim procesem, dlatego warto wiedzieć, o co pytać i na co zwracać uwagę, decydując się na wybór agencji internetowej. Proces współpracy z taką agencją może wiązać się z dużymi kosztami i problemami, ale także może przebiegać bezstresowo i przynosić dużą satysfakcję. Z opinii naszych klientów wiemy, że współpraca z nami należy do tej drugiej kategorii – bardzo nas to cieszy. Skontaktuj się z nami, a pomożemy ci wybrać najtańsze rozwiązanie, które spełni wszystkie twoje oczekiwania i będzie wysokiej jakości.
Przeczytaj także: Tworzenie stron internetowych WordPress – 92 (😮) powody, by wybrać Webnis!